Usein kysytyt kysymykset

Miksi minun pitäisi verrata energiantoimittajia?

Lähes kaksi kolmasosaa suomalaisista kotitalouksista maksaa liikaa energiasta1, yleensä siksi, että he eivät ole vaihtaneet toimittajaa pitkään aikaan, jos koskaan.

Tämä johtuu siitä, että nykyinen toimittajasi on asettanut sinulle tavanomaisen muuttuvan tariffin, eikä yksi parhaista tarjouksista, joita tarjotaan uusille asiakkaille. Vaikka sait loistavan kiinteän hinnan pari vuotta sitten, olet nyt todennäköisesti palannut normaaliin muuttuvaan tariffiin.

Onko saatavilla apua energialaskuihini COVID-19-aikana?

Jos olet huolissasi laskusi maksamisesta, ota yhteyttä jälleenmyyjääsi saadaksesi apua energiavelkasi kanssa. He työskentelevät kanssasi varmistaaksesi, että pysyt yhteydessä. Ne voivat tarjota sinulle tärkeitä tukia, kuten kestäviä maksusuunnitelmia ja pääsyä vaikeusohjelmiin.

Laajensimme odotuksia, joissa energiakauppiaita kehotettiin tukemaan kotitalouksia ja pienyrityksiä. On tärkeää, että otat yhteyttä jälleenmyyjääsi mahdollisimman pian, jotta voit käyttää nyt saatavilla olevia lisätukia

Voitko vaihtaa minut uuteen suunnitelmaan?

Ei, emme voi vaihtaa sinua uuteen suunnitelmaan. Tarjoamme kaikki tiedot, joita tarvitset tietoon perustuvan päätöksen tekemiseen, mutta sinun on otettava yhteyttä valitsemasi jälleenmyyjään vaihtaaksesi uuteen suunnitelmaan. Kun olet löytänyt haluamasi suunnitelman ja olet valmis vaihtamaan, katso vaihtamisen tarkistuslistamme.
Kun otat yhteyttä uuteen jälleenmyyjääsi rekisteröityäksesi, hän hoitaa loput, mukaan lukien kertoen nykyiselle jälleenmyyjälle, että olet vaihtamassa.

Onko sinulla todella kaikki suunnitelmat?

Joo. Tämä voi sisältää suunnitelmia, joissa on erityisehdot, jotka sinun on täytettävä voidaksesi toteuttaa suunnitelman. Jos näin on, suunnitelmatietoasiakirjoissamme luetellaan kaikki jälleenmyyjän määrittämät ehdot.